.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیرزنی که کلاس سرقت راه انداخت!

پیرزن تبهکار آخرین‌بار که از زندان آزاد شد، تصمیم گرفت با آموزش سرقت به دوستانش، از آنها برای کیف زنی استفاده کند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از افکارنیوز این زن و دو نوچه‌اش با گشتن در خیابان‌ها، زنانی را که پول و طلا همراه خود داشتند شناسایی می‌کردند و با سیاه بازی دست به سرقت از آنها می‌زدند.تحقیقات پلیس آگاهی استان گیلان برای دستگیری اعضای این باند زمانی آغاز شد که تعدادی از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی از سرقت اموالشان در خیابان خبر دادند. یکی از مالباختگان به مأموران گفت: برای خرید طلا به بازار رفته بودم و زمانی که در حال تماشای ویترین طلافروشی‌ها بودم، سه زن که یکی از آنها به‌نظر ۶۰ساله می‌رسید، نزد من آمدند.

آنها از من آدرس پرسیدند و من هم شروع به راهنمایی‌شان کردم. لحظاتی بعد هر سه نفر آنها از من تشکر کردند و رفتند و من هم وارد یکی از طلافروشی‌ها شدم. بعد از انتخاب طلاهای مورد نظر، قصد داشتم هزینه آن را پرداخت کنم که متوجه شدم از کیف پول و گوشی موبایلم خبری نیست. هر دوی آنها داخل کیف دستی‌ام بودند اما هر چه گشتم اثری از آنها پیدا نکردم. تازه متوجه شدم زمانی که آن سه زن اطرافم را احاطه کرده و سرگرم پرسیدن آدرس بودند یکی از آنها بی‌آنکه متوجه شوم در کیف دستی‌ام را باز کرده و با روشی کاملا حرفه‌ای، کیف پول و گوشی تلفن همراهم را دزدیده است. درحالی‌که شاکیان دیگر نیز اظهارات مشابهی داشتند، مأموران دریافتند که همه سرقت‌ها از سوی یک باند سه نفره صورت می‌گیرد؛ باندی که یک عضو آن زنی سالخورده است و اعضای دیگرش، دو زن جوان هستند.

دزد سابقه‌دار

با این اطلاعات، تحقیقات برای یافتن ردی از زنان سارق شروع شد. عده‌ای از شاکیان چهره دزدان را به‌خاطر داشتند و به همین دلیل توانستند سارقان را چهره نگاری کنند. تصویر به‌دست آمده از دزدان با تصاویر موجود در بانک اطلاعاتی پلیس مطابقت داده و مشخص شد که یکی از دزدان تا‌کنون چندین‌بار به اتهام کیف زنی و سرقت از سوی پلیس دستگیر شده و به زندان افتاده است. این فرد کسی نبود جز زن سالخورده‌ای که عضو باند سرقت بود. او فریده نام داشت و طبق اطلاعات به‌دست آمده از سوی پلیس بیش از هشت سابقه کیفری در پرونده‌اش به چشم می‌خورد. این زن هر بار که از زندان آزاد می‌شد، سرقت هایش را از سر می‌گرفت و مهارت بسیار زیادی در کیف زنی داشت.

آموزش سرقت

با شناسایی محل زندگی فریده، مأموران راهی آنجا شدند و در بررسی‌های تخصصی موفق به ردیابی او شدند. این زن که مخفیگاهش را تغییر داده بود در یک عملیات ضربتی از سوی پلیس دستگیر شد و بعد از انتقال به اداره آگاهی به ۱۲فقره سرقت اعتراف کرد. او گفت: آخرین بار که از زندان آزاد شدم، تصمیم گرفتم برای ادامه سرقت هایم دو نوچه تربیت کنم. همدستانم را از بین زنانی که از قبل آنها را می‌شناختم انتخاب کردم. وقتی قبول کردند که با من همدست شوند، آنها را به خانه‌ام دعوت کردم و برایشان کلاس آموزش سرقت گذاشتم. من به آنها یاد دادم که چطور بی‌آنکه کسی متوجه شود، در کیف طعمه را باز و محتویات داخل آن را سرقت کنند. پس از آن هم هر سه نفرمان راهی خیابان‌ها شدیم تا سرقت‌‌هایمان را شروع کنیم.

وی ادامه داد: ما طعمه هایمان را در مقابل طلافروشی‌ها و مراکز خرید شناسایی می‌کردیم. وقتی می‌دیدم کسی پول‌ها یا لوازم باارزش داخل کیفش معلوم است، او را تعقیب می‌کردیم تا به محلی خلوت برسد. سپس به بهانه پرسیدن آدرس دورش جمع می‌شدیم. دو نفر از ما وظیفه داشتیم که سر او را گرم و زمینه را برای سرقت آماده کنیم. نفر سوم هم با مهارتی که داشت، در کیف مالباخته را باز می‌کرد و همه پول‌ها، طلاها و اموال باارزش داخل کیف را سرقت می‌کرد.

ما در سرقت‌هایی که انجام دادیم بیش از ۱۰۰میلیون تومان پول، طلا و اموال باارزش سرقت کردیم و با پول آن خوشگذرانی می‌کردیم. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر به همشهری گفت: پس از اعترافات زن سالخورده، مخفیگاه دو همدست دیگرش شناسایی شد و آنها نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.وی ادامه داد: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی در رشت، بندرانزلی و شهرستان رودسر اعتراف کردند و با صدور قرار قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.172 seconds.